Basında Natur - Med

Zihinsel Arınma

16  Ara 2014

cadde.milliyet.com.tr/2012/09/07/YaziDizisi/1592449/ZiHiNSEL_ARINMA

ZiHiNSEL ARINMA

ZiHiNSEL ARINMA

Arınma sadece vücudu temizlemekle olmuyor. Aynı zamanda zihnin de detoksa ihtiyacı var. Gevşeme, doğru nefes alma, meditasyon ve yoga, zihinsel arınmanın yollarından

Dr. Yaşar Yılmaz ve Eylem Yılmaz’ın  Hayykitap’tan çıkan ‘Arınma Kitabı’,  bedensel ve zihinsel arınmayı anlatıyor. Otojen gevşeme egzersizi: Alman nörolog ve psikiyatrist Dr. Johannes Schultz tarafından 1930’larda geliştirilmiş derin gevşeme tekniğidir. İnsanın kendi konsantrasyon gücünü kullanarak bedensel ve zihinsel gevşeme moduna geçtiği bir egzersizdir. Bu egzersizin düzenli olarak uygulanması, bedendeki gerginliği azaltıp enerjiyi artırdığı gibi, kişinin otonom sinir sistemi üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmasını sağlar.
Bu egzersiz oturarak ya da uzanarak yapılır. Rahat kıyafetler giyilmelidir. 6 temel telkini vardır: “Kollarım ve bacaklarım ağır, “Kollarım ve bacaklarım sıcak”, “Kalbim sakin ve düzenli atıyor”, “Nefesim rahat”, “Karnım sıcak”, “Alnım serin.” Bu telkinlerin her biri bedenin değişik bölgelerinde gevşeme sağlar. Egzersiz boyunca meditasyondaki gibi pasif konsantrasyon durumu yaşanır. Başlangıçta deneyimli bir terapist rehberliğinde 5-15 dakika arası bir süreyle ve günde 2-3 defa uygulanır. Daha sonra kişi, egzersize kendi kendine devam edebilir.
Solunum egzersizleri: Oksijen bedendeki atık maddeleri yakar ve bizim için en temel enerji kaynağıdır. Yanlış solumak, tansiyonun yükselmesinden damar rahatsızlıklarına, kas gerginliğinden strese kadar pek çok sağlık sorununa neden olabilir. Doğru solunumsa bütün psişik ve bedensel fonksiyonları uyumlu hale getirir, kişiyi gevşetir, gerilimi giderir, uykuya kolay dalmayı ve olumlu duygular geliştirmeyi sağlar. Derin ve doğru solunum aynı zamanda enerji düzeyinin yüksek olmasını, stresin zararlı etkilerinden korunmayı ve konsantrasyon gücünün artmasını sağlar.

MEDiTASYONUN YARARLARI

1. Solunumu düzenler, yüksek tansiyonu düşürür ve kan dolaşımını artırır.
2. Stres hormonu olan kortizolu düşürür ve stres belirtilerini ortadan kaldırır.
3. Bağımlılıklar, alerji, Alzheimer, kaygı, artrit, kanser, kardiyovasküler rahatsızlıklar, kronik ağrı, depresyon, diyabet, amfizem, endometriozis, hafıza kaybı, sindirim bozuklukları, menopoz sendromu durumlarında etkilidir.
4. Depresyonu giderir, iyimserlik yaratılmasında etkili olur ve beden direncini artırır.
5. Konsantrasyon bozukluklarına, hiperaktiviteye, fibromiyaljiye, sıcak basmasına, irribatl bağırsak sendromuna, adet öncesi sendromuna iyi gelir.
6. Gevşemenin sonucu olarak beyin dalgaları (gama) artar. Gama dalgaları, dikkat, öğrenme, hafıza gibi fonksiyonlarıyla ilişkilidir. Uzun yıllar boyunca meditasyon yapanların beyin fonksiyonlarındaki değişimler bilimsel çalışmalarla sabittir.

BASiT BiR MEDiTASYON TEKNiĞi

 Gözlerinizi kapatın. Dikkatinizi karnınıza yoğunlaştırın. Nefes aldıkça karnınızın genişlediğini, nefes verirken indiğini hissedin.
 Solunumunuza konsantre olun. Her nefesi hissederek alıp verin. Nefesinizin farkına varın.
 Düşünceleriniz nefesinizden uzaklaştığında, sizi uzaklaştıran şeyin ne olduğunu fark edin. Ve tekrar karnınıza, nefes aldıkça genişlemesine ve verirken inmesine odaklanın.
 Dikkatiniz nefesinizden her uzaklaştığında, tekrar solunuma yönlendirin.
Bu egzersizi her gün 15 dakika yapın, 1 hafta sonunda etkilerini fark etmeye başlayacaksınız.

Yoga ve arınma

Fiziksel hareketler, solunum egzersizleri ve meditasyondan oluşan bir sistemler bütünü olan yoganın, bedenin doğal arınma süreçlerini destekleyen, hastalıklara karşı koruyan etkileri var. Yoga bedensel arınmayı şu şekilde destekler:
1. Dönme, eğilme ve esneme hareketleri hem iç organlarda hem de omurgada masaj etkisi yaratır. Böylece masajın kan ve lenf dolaşımını artıran ve toksinlerin bedenden atılma sürecini tetikleyen etkilerini yaşamış oluruz. Bu etkilerle arınma ve bedenin iyileşme süreçleri desteklenir.
2. Hareketlerle uyumlu yapılan nefes alış verişlerle karbondiyoksitin atılıp bedene oksijen girmesini ve hücrelerin oksijenle beslenmesini sağlar.
3. Meditasyon ve bilinçli solunumla zihinsel, ruhsal dinginlik, arınmayla iyileşme sağlanır.
4. Bunların dışında yoganın  kasları şekillendiren, esneten ve güçlendiren; nabzı düzenleyen, kemikleri kuvvetlendiren,   hormon üretimini destekleyen, bedenin hareket kabiliyetini  artıran ve bağışıklık   sistemini güçlendiren etkileri var.

 

DETOKSLA GELEN SAĞLIK/YAZI DiZiSi-5

Basında Natur - Med